Zasady przetwarzania danych osobowych w firmie Kancelaria Prawno Podatkowa Antoni Starowicz
Bezpieczeństwo i poufność Państwa danych jest dla nas priorytetem. Zapewniamy, że zawsze dokładaliśmy i będziemy dokładać wszelkich starań, aby zapewnić Państwu ochronę Waszych danych, poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w tym stosowanie odpowiedniej ochrony podczas projektowania nowych usług i rozwiązań.
Niniejszy Regulamin służy poinformowaniu klientów i stron zainteresowanych o celu, zakresie i kategoriach przetwarzania ich danych osobowych, czasie przetwarzania danych oraz o przysługujących im prawach, zgodnie z obowiązującym od 25 maja 2018r. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwany RODO/GDPR).
ADMINISTRATOR DANYCH I KONTAKT W SPRAWIE DANYCH
Administratorem Państwa Danych Kancelaria Prawno Podatkowa Antoni Starowicz
z siedzibą w Myszkowie ul. Jana Pawła II 10 ( www.kancelariastarowicz.pl)
Jako Administrator Danych, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie
bezpieczeństwa Państwa danych osobowych, sposób ich wykorzystywania zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkich dodatkowych informacji możecie
Pastwo zasięgnąć pod adresem biuro@amstar.net.pl lub listownie na adres
podany, jako adres siedziby firmy.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
W celu zagwarantowania bezpieczeństwa Państwa danych, przeprowadziliśmy
Ocenę Skutków Przetwarzania danych osobowych uwzględniając ryzyka związane
z ich przetwarzaniem oraz analizę ryzyka dla stosowanych przez nas
zabezpieczeń.
Aktualnie stosujemy wysokiej klasy, sprawdzone zabezpieczenia prewencyjne
oraz mechanizmy monitorujące sposoby przetwarzania, przepływy oraz dostępu
do posiadanych informacji, tak aby móc zagwarantować, że przetwarzanie
danych odbywa się nie tylko zgodnie z prawem, ale również zgodnie z
najlepszymi praktykami w dziedzinie zabezpieczania danych i systemów
informatycznych.
Obecnie Państwa dane pozostające w naszych zasobach nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (UE). Jeżeli dojdzie do takiego przekazania, niezwłocznie poinformujemy o tym fakcie i zamieścimy informacje na ten temat na stronie internetowej, w tym w niniejszym Regulaminie.
KATEGORIE ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH
Aktualnie, w związku z prowadzoną przez nas działalnością informujemy, że przetwarzanym (lub możemy przetwarzać) dane osobowe w następujących procesach:
Dane osobowe naszych klientów oraz osób wskazanych do współpracy z klientami
Dane te przetwarzamy w celu świadczenia wszystkich naszych usług na jak
najwyższym poziomie, na podstawie i w zakresie zawartych z naszymi
klientami umów.
Wszystkie informacje dotyczące konkretnych osób lub klientów będziemy
przetwarzali przez okres świadczenia umowy oraz rok po jego wygaśnięciu.
Dane osób zainteresowanych współpracą z nami
Dane te przetwarzamy w celu nawiązywania współpracy z nowymi klientami, na
wniosek osób zainteresowanych naszą ofertą, wyłącznie przez okres trwania
negocjacji i rozmów handlowych.
Wszelkie dane w tym zakresie posiadamy wyłącznie za Państwa zgodą oraz w
podanym przez Was zakresie.
Dane uczestników realizowanych przez nasz szkoleń i eventów
Dane te przetwarzamy w celu świadczenia usług szkoleniowych oraz wystawiania uczestnikom certyfikatów.
W zależności od rodzaju szkolenia Państwa dane możemy posiadać na postawie
Waszej zgody, lub na podstawie umowy z firmą zlecającą i przekazującą nam
Państwa dane.
Wszystkie informacje dotyczące konkretnych osób lub klientów będziemy
przetwarzali do czasu zakończenia szkolenia oraz rok po jego wygaśnięciu.
Informacje o kontrahentach
Dane te przetwarzamy w celu wywiązania się z obowiązków prawnych, takich jak np. Ustawa o rachunkowości, Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, Kodeks pracy, ustawy podatkowe, ustawy ZUS i to te przepisy stanowią podstawę do przetwarzania przez nas danych przez okres sześciu lat (zgodnie z aktualnym stanem prawnym pięć pełnych lat).
Informacje o naszych pracownikach oraz kandydatach do pracy
Dane te przetwarzamy w celu wywiązania się z obowiązków prawnych, takich jak np. ustawa kodeks pracy i to te przepisy stanowią podstawę do przetwarzania przez nas danych przez okres wymagany prawem.
Dane dotyczące kandydatów do pracy posiadamy, dzięki wyrażonym nam zgodą i przetwarzamy jest przez czas prowadzenia rekrutacji. Niemniej w sytuacji, kiedy wyrażacie Państwo zgodę na potrzeby przyszłych rekrutacji możemy je zatrzymać na okres jednego roku.
Inne dane powierzone nam w celu realizacji umów o współpracy
W naszych zasobach znajdują się również inne dane osobowe w stosunku, do których nasza firma nie jest Administratorem Danych, ale jako podwykonawcy realizujemy na nich różne zadania związane z wykonaniem ciążących na nas obowiązków i umów.
Jako podmiot przetwarzający dane osobowe pozyskane w drodze realizacji umowy przetwarzamy wyłącznie przez czas obowiązywania nas umów oraz ściśle na zasadach w nich opisanych.
Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa.
W każdym z wymienionych przypadków staramy się, aby posiadane przez nas dane były aktualne i porwane, a mając na uwadze Państwa prywatność wszystkie informacje stanowiące dane osobowe minimalizujemy w stopniu umożliwiającym nam ich prawidłowe przetwarzanie.
PRAWA OSÓB W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Na każdym etapie przetwarzania przez nas danych, mają Państwo prawo do:
W celu zapewnienia prawidłowej obsługi Państwa zapytań oraz zachowania należytej staranności podczas ich obsługi ustandaryzowaliśmy formularz, za pomocą, którego możecie Państwo wystąpić z wnioskiem o realizację swoich praw. Wniosek możecie Państwo pobrać bezpośrednio ze strony www.kancelariastarowicz.pl/Formularz.odt Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją wypełniania wniosku. Jego prawidłowe uzupełnienie umożliwi nam szybką realizację zapytania.
Uzupełnione wnioski możecie Państwo składać osobiście lub za pomocą poczty na podany przez nas adres siedziby, lub pocztą elektroniczną na adres: biuro@amstar.net.pl przesyłając podpisany elektronicznie wniosek lub skan ręcznie podpisanego dokumentu.
Każdy złożony przez Państwa wniosek rozpatrywany jest indywidualnie i w stosunku do obowiązujących przepisów prawa. Przypominamy, że możliwość skorzystania z konkretnego uprawnienia może zależeć od podstawy prawnej, wykorzystywanej w ściśle określonym celu przetwarzania Państwa danych oraz, np. czy przetwarzanie danych nie jest uzależnione od wykonania umowy lub usługi.
Państwa wnioski będą realizowane bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w terminie miesiąca od ich otrzymania, niemniej możliwe jest, że z uwagi na charakter wniosku nie będziemy w stanie dotrzymać tego terminu, w takiej sytuacji zostaną Państwo powiadomieni o zaistniałym opóźnieniu oraz jego przyczynach. Analogicznie, gdyby zaszły takie okoliczności poinformujemy Państwa o powodach odmowy przyjęcia i realizacji wniosku.
Informujemy, że pierwszy wniosek jest realizowany bez opłat, niemniej w sytuacji, kiedy Państwa wnioski byłyby nieuzasadnione lub nadmierne zastrzegamy sobie prawo do pobierania opłaty za ponowne udzielenie informacji. O wysokości opłaty, lub jakichkolwiek innych przyczynach przez wzgląd, na które nie będziemy w stanie zrealizować Państwa wniosku zostaniecie bezzwłocznie poinformowani.
Dodatkowo, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa przekazywanych informacji, w sytuacji, kiedy nie będziemy w stanie prawidłowo Państwa zidentyfikować, jako osoby upoważnione do odbioru danych zastrzegamy sobie prawo do zmiany sposobu dostarczenia informacji, o czym zostaniecie Państwo poinformowani.
W przypadku realizacji prawa do przenoszenia danych, Administrator Danych dokona bezpośredniego przesłania tych danych do innego Administratora Danych, o ile będzie istniała techniczna możliwość. Osoba wnioskująca o realizację tego prawa zostanie poinformowana o decyzji, co do możliwości przeniesienia.
DODATKOWE INFORMACJE
Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Niniejsza Polityka obowiązuje od dnia 25 maja 2018r. do odwołania i realizuje obowiązek prawny wynikający z art. 13 – 14 RODO. Zastrzegamy sobie prawo do zmian w niniejszej Polityce, zawsze w celu poprawy, jakości świadczonych przez nas usług oraz w poszanowaniu Państwa praw i prywatności.